Vecka 50+51...                                                                                                                                                   ... har vi stängt kl. 12.00-15.00 måndag-torsdag                               

                                                                fredag, lördag och söndag är det öppet som vanligt

ÖPPETTIDER:

Måndag​ 

06.45-21.00

Tisdag 

08.00-21.00​

Onsdag​ 

06.45-21.00​

Torsdag​ 

08.00-21.00​

Fredag​ 

06.45-19.00​

Lördag​ 

09.00-14.00​

Söndag​ 

10.00-16.00

MÅNDAGENS PASS

09.00 Pilates
​11.00 Senior-Cirkel
​17.40 BodyPump
​18.00 Cykelpass
​18.45 Step
​19.45 Kettlebell

VÅRA TRÄNINGSFORMER

LÄTT-AEROBICS,  ​STEP

Lätt-Aerobics: Konditionsträning bestående av enklare stegkombinationder. 45 min

​Step: På detta pass är koreografin mer avancerad och tempot högre. Step är konditionsträning där du jobbar med nivåförändringar och på det sättet får en effektiv pulshöjning. 60 min

BODYBALANCE​  

Ett yogainspirerat pass med inriktning på både kropp och själ. Under en timme tränar du balans, rörlighet , styrka och avspänning. BodyBalance innehåller yogabaserade övningar, men även övningar från Tai Chi och Pilates. Du behöver ingen erfarenhet från yoga för att kunna delta och få resultat från träningen. Allt arbete stretchar och stärker muskler, senor och ligament. Du får en förbättrad koordination och balans samt minskar din stressnivå. 60 min

BODYPUMP​  

BodyPump är perfekt för alla som vill träna igenom hela kroppen på en timme. Den stora fördelen med BodyPump är att du själv bestämmer hur jobbig du vill att träningen ska bli. Nästan alla övningar utförs med skivstång som du själv justerar vikterna på. BodyPump är ett enkelt, effektivt och roligt sätt att komma i form på.​ 60 min

CIRKEL-FYS, SENIOR-CIRKEL

Träning med fokus på både styrka och kondition. Ett pass där du jobbar m redskap och den egna kroppen som motstånd. Träningen baseras på enkla funktionella övningar som ger såväl styrka, kondition, balans som explosivitet och uthållighet. Övningarna varieras och du väljer själv nivå och intensitet baserat på dina egna förutsättningar, vilket innebär att även nybörjare kan delta. 50-60 min

SENIOR-CIRKEL- På S-C undviker vi övningar med hopp och övningar där man ligger på golvet, eller ligger på knä. 45 min

CXWORX​  

CXWORX är det perfekta passet att få vältränade mag-och ryggmuskler. Genom dynamisk träning för mage, rumpa och rygg kommer detta program att få dig att känna dig välmående och stark. CXWORX är snabb och effektiv träning i 30 minuter. Den funktionella styrkan för balans och rörlighet förbättras, vilket i sin tur minskar risk för skador och överbelastning. 30 min

CYKEL

​Cykling är enkel, skonsam och effektiv träning.

Nyckelordet i cykling är valfrihet. Du kan själv bestämma tempo, belastning och intensitet och därmed frångå den den passprofil som instruktören för dagen har koreograferat. Därför är ett cykelpass så jobbigt eller så lätt som du själv gör det till.
Inriktningen på cykelpassen kan skifta från en vecka till en annan beroende på vilken instruktör som kör passet. En tumregel är dock att övervägande träna konditionsträning utan mjölksyreträning i muskulaturen. När du känner dig redo kan du ibland cykla lite hårdare. Detta dock i begränsad omfattning och bara när du känner dig redo psykiskt och fysiskt.

Måndag o Onsdag 60 min
Tisdagar, fredagar, lördagar  45 minuter

FREEPOWER ( uppehåll hösten -19 och våren-20)

​Ett energigivande pass med olika serier av yoga och kampsportsliknande övningar. De flesta övningarna är uppresta.

Ett pass m rytm, kraft och hetta som avslutas med en mjuk yogadel. 

KETTLEBELL

Kettlebellträning är en funktionell träningsform. Du aktiverar kroppen som helhet med fokus på att träna styrka, rörlighet, balans, koordination, reflexer och uthållighet. 60 min

MEDI-YOGA     mediyoga

​(Medicinsk Yoga) En lugn och mjuk yogaform. Fokus ligger på andning, närvaro och avslappning. Vi arbetar mjukt och koncentrerat med små enkla rörelser som alla kan klara av. Känn stressen rinna av dig och stressen lämna dina muskler. Passar dig som har varit/är skadad, har värk i kroppen eller är stressad. Passen är utformade så att alla utifrån sina egna förutsättningar kan vara med. Övningarna utförs mestadels sittandes och liggandes. 60 min

PILATES

​Pilates är en dynamisk träningsform som utförs på matta med ett aktivt flöde och fokus på god kvalité i varje rörelse. Pilates handlar mycket om koncentration och uppmärksamhet på vad du gör. Centrering och stabilisering är kärnpunkten i Pilates, där du bygger en stark mittpunkt. Övningarna i Pilates ger både styrka och rörlighet samt hjälper dig hitta din normala hållning. 45 min

SH´BAM M STYRKA​  

Med enkla och roliga danssteg är Sh´bam det perfekta sättet att komma i form på även om dans kanske inte är vad du brukar träna i vanliga fall. Musiken består av allt från listettor och till remixer av gamla klassiker och moderna latin beats. Sh´bam är roligt och socialt och träningen får du på köpet. Passar alla, både nybörjare och vana deltagare. COME AS YOU ARE, LEAVE AS A STAR! 45 min

YOGA

​Ett dynamiskt Hatha Yoga pass med ställningar och rörelser för hela kroppen. Vi tränar rörlighet, balans, styrka och framförallt medveten närvaro. P

Tisdagar 60 min, lördagar 90 min

ZUMBA

Rolig och enkel dansinspirerad träning till glada och upplyftande latinamerikanska rytmer som Cha-Cha, Salsa, Cumbia, Batchata, Tango m fl...  45 min

GYMMET

Styrketräning​

Vi har utrustning för både nybörjare och för dig som tränat förut. Våra styrkemaskiner från italienska TECHNOGYM är ergonomiskt bra utformade för att kunna träna hela kroppen på ett säkert sätt. I delen med hantlar o fria vikter finns bl a Power-Rack, Smithmaskin och Cablecross.

Konditionsträning

Här kan du hålla igång flåset året runt. Löparband, Cross-Trainers, Stepmaskin, Cyklar mm finns till ditt förfogande.

SOLARIUM

I vårt solarium solar du mellan 1 och 25 minuter, allt efter tycke och smak. Drop-in

​Nionde Träningsstudio

Frostavallsvägen 6

243 32 Höör

Tel: 041324636

E-mail: info@nionde.se